Mama

Osteopathie voor Mama

Kinderwens

Wanneer je samen met je partner de stap zet om zwanger te worden zou je vaak het liefst van al willen dat dit zo snel mogelijk gebeurd. In realiteit is het zo dat je lichaam vaak toch enige tijd nodig heeft om zwanger te worden. Het lichaam moet er klaar voor zijn. Osteopathie kan helpen bij de voorbereiding van jouw lichaam.

Om ervoor te zorgen dat een zwangerschap onder de beste omstandigheden kan starten is het belangrijk dat lichaam en geest in balans zijn. Zo is het belangrijk dat lichamelijke spanningen maar ook emotionele spanningen zo veel mogelijk worden beperkt. Op die manier zal je ook tijdens je zwangerschap minder klachten ondervinden. Tijdens een behandeling zal er vooral gewerkt worden op deze spanningen en wordt de nadruk gelegd op het hormonale en voortplantingssysteem.

Zwangerschap

Je zwangerschap is een periode waarin je allerlei emoties gaat doorstaan. Hormonen gieren door je lichaam. Je lichaam zal gedurende de zwangerschap helemaal veranderen.

Dit kan voor lichamelijke klachten zorgen zoals rugpijn, bekkeninstabiliteit, misselijkheid, hoofdpijn, nekpijn, vocht ophouden, … Als osteopaat kan ik je hierbij ondersteunen. Samen werken we aan jouw comfort maar ook aan het comfort van je kindje. Hoe meer je als mama op je gemak bent, hoe meer je kindje dit ook zal zijn.

Na de bevalling

Je lichaam heeft gedurende de zwangerschap en bevalling heel wat doorstaan. Ook de kleine spruit vraagt heel veel van je. Je leven staat eventjes op zijn kop en staat volledig in functie van je baby. Het geven van borstvoeding of flesjes, slapeloze nachten, het zorgen voor je kindje, … kunnen uitputtend zijn. Klachten zoals rugpijn, nekpijn, verzwakte bekkenbodem, hoofdpijn, vermoeidheid, problemen bij de borstvoeding, constipatie, … zijn daarom niet abnormaal. Hierin steun ik je graag als osteopaat.

Voor meer info of vragen mag je mij steeds bellen.   Klik hier

Waarom een osteopaat?

Prenataal